Систем за координација во планирањето, спроведувањето, мониторингот и евалуацијата на политиката за рамномерен регионален развој

БЕНИКО РЕНТ А КАР

ПРОЕКТ ДЕТАЛИ


Потребата да се намали јаглеродниот отпечаток (емисија на стакленички гасови) и со тоа да се минимизираат климатските фактори особено изразени во индустријата и рударството како големи потрошувачи на енергија. Денешната рударска индустрија користи технологија што вклучува големи машини кои во основа се напојуваат со мотори со внатрешно согорување (најчесто дизел). Емисијата на штетни гасови, особено во однос на емисијата на CO2, SOx, NOx, CH4 гасови како и фини честички (PM <2,5), директно придонесува за зголемување на јаглеродниот отпечаток и појава на стакленички гасови. Ова директно влијае на промена на климатските фактори и на локално и на глобално ниво. Тоа е замена на дизел моторот со електричен мотор кои директно би придонеле за намалување на климатските промени. Во овој проект е предвидена студија во која ќе се направи анализа на можноста за воведување колички рударски камиони (дампери) во новопланираниот проект - рудник за злато „Златица-Плавица“ на компанијата Genesis Resources International - Скопје. Врз основа на проектната документација за изградба на рудникот, проектот предвидува набавка од 15 дампери со дизел или дизел-електричен погон. Тие се напојуваат со дизел гориво. Според проектот тие се еден од најголемите потрошувачи на енергија и секако најголем придонесувач во емисијата на стакленички гасови. На Дамперите за колички би се напојувале со електрична енергија преку поврзување со количка на електричната мрежа долж главниот град патишта (поголемиот дел од вкупната должина на транспортните правци за транспорт на минералната суровина и рудната отпадна карпа). Се должи на неможноста за маневрирање и електрично поврзување на просторот на отворениот коп и депонијата за отпадни карпи, дамперите на тие места ќе се движат на дизел. Според првичните проценки, односот на транспортот правци каде што е можно да се воведат колички-дампери во однос на погонот на дизелот е 65%:35%. Со оглед на тоа дека е флота од 15 кипери со носивост од 90 тони, намалувањето на стакленички гасови би било повеќе од 60%.
Времетраење проект:
Почеток 15.10.2023
Предвиден крај 14.04.2024
Крај
Почетен датум:
15.10.2023
Краен датум:
Датум завршување:
14.04.2024
Вид проект:
Животна средина
Институција:
ВЛАДА НА РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА / ФИТР
Општина:
Струмица
Буџетска програма:
АДМИНИСТРАЦИЈА


Стратешки мерки

Стратешка меркаАлоциран износ по проектиРеализиран износ по проекти
Подигнување на капацитетот на деловните субјекти од планските региони за пристап до расположливите финансиски средства за развој на бизнисот2.249.100,001.124.550,00


Индикатори



Финансирање

Република Северна Македонија Влада на Република Северна Македонија